divendres, 29 de setembre del 2006

Hallo, Ich bin Aleix

Mira, m'han agafat ganes d'escriure...

Avui he començat classes d'alemany. M'he apuntat a l'Escola Oficial d'Idiomes. La primera classe ha sigut de presentació, explicació i per conèixer els companys.

Ens han ensenyat a saludar, a presentar-nos i a preguntar el nom.

Saludar
  • Hallo
Presentar-se (en els punts suspensius hi va el nom. la B és una beta, m'ha fet mandra buscar-la)
  • Ich heiBe ...
  • Ich bin ...
  • Mein Name ist ...
Preguntar el nom
  • wie heiBt du?
  • wie heiBen sie?
Despedir-se de forma col·loquial
  • Tschüss

He volgut compartir els primers coneixements de la llengua germànica. És possible que escrigui més comentaris al respecte, però no crec que sigui un "mini curset" d'alemany per fascicles.

;)

5 comentaris:

TenebrioWoman ha dit...

vaja vaja, i com és que se t'ha acudit una cosa com estudiar alemay? Alemany! no hi havia una llengua una mica més fàcil i més maca? Pq mira que sona raro!
bé, seguirem els teus progressos.
m'alegro x tu.

espurnes ha dit...

Mira noia, per fer alguna cosa.
A l'anglès no hi he arribat a temps i vaig apuntar-me a alemany i francès i m'ha tocat el kartoffen.

Ja m'està bé, com a minim tindré nocions bàsiques d'una altra llengua.

;)

Anònim ha dit...

Hallo! Jeg hetter Natxo.

hi ha llengües rares; però més frikis són qui les decideix aprendre.

ara ja sabem qui demanarà les birres quan 'nem a l'Oktoberfest
juasjuasjuas

espurnes ha dit...

jajaja

aneu a Oktoberfest? pq amb el curs d'alemany s'ha organitzat una sortida per anar-hi.


xD


natxo!!!

Anònim ha dit...

ja m'agradaria, ja; però ara no entra en les opcions probables. però segur que algun dia ho organitzarem...

Radio + not?es