divendres, 30 de novembre del 2007

laboratori de foto propi!

Sí!!

jeje, aquest Sí energic és resultat de la materialització del "meu propi" laboratori de revelat fotogràfic. Realment no és meu, me l'ha cedit la meva cosina Elisabeth (o Elisabet, ostres Eli, no se com s'escriu el teu nom... :P).

Anem a pams. Estic fent una assignatura de Fotografia analogica (Taller d'expressió:Fotografia) a la Pomeu Fabra. La faig com a lliure elecció i correspon al primer any de la Llicenciatura en Comunicació Audiovisual.

En aquesta assignatura t'ensenyen a revelar carrets i a revelar fotografies sobre paper. A més t'expliquen les bases per a fer fotografies, els diferents objectius, com jugar amb les profunditats, amb les velocitats de la càmera, amb la llum i l'ombra, etc.

S'han de presentar diferents treballs i un treball final consistent en unes quantes fotografies fetes per tu mateix, amb càmera reflex analogica, i sobre un tema determinat.

Jo personalment vaig una mica endarrerit amb els treballs i més encara amb el final. A la facultat de Rambla, que és on es fa l'assignatura, hi ha un laboratori de revelat, però aquests dies està ocupat al 100% (si més no teoricament). Això vol dir que m'he d'espabilar per revelar les fotos. I aquí és on entra el laboratori de la meva cosina.

Ella feia anys que no l'utilitzava i em va dir: "Si aconsegueixes netejar tot el que hi ha pel mitg tu mateix". Així que jo mateix. Vaig anar com estava el tema. Un avantatge és que el laboratori està al costat de casa meva, així que em serà molt pràctic.

Quan vaig buidar els trastos importants (gràcies al meu germà) vaig mirar com funcionava l'ampliadora, una DURST M301. És força antiga i de mida reduida comparada amb les de la facultat, pero mentres funcionés a mi m'era igual. Vaig trigar poc en veure el funcionament general (un cop n'has manejat una, les altres són similars). Però vaig tenir un problema: no conseguia enfocar-la!! Gran problema. La roda que en principi havia d'enfocar no feia la seva funció, així que no ho veia clar...

Avui hi he tornat, i desprès d'uns quants minuts i d'un principi de desesperació he aconseguit enfocar. La roda en qüestió s'ha d'enfonsar i girar a la vegada. Desconec si aquest és el funcionament original, o si és conseqüència del temps i el desgast que comporta. Però el fet és que funciona. :)

Demà aniré a comprar els líquids per revelar i ja estaré a punt per revelar tot el que em calgui.


Quin rollo que he deixat anar... bé, ja penjaré fotografies del laboratori.

;)

1 comentari:

Natxo ha dit...

tinc l'honor -perquè ho és i molt gran- de gaudir d'una foto -la primera- sorgida d'aquest laboratori.

segur que en sortiran grandíssimes imatges d'aquí.

Radio + not?es