dissabte, 9 de maig del 2009

Com fer bons PowerPoints

Fer presentacions de MS PowerPoint o OpenOffice Impress no és complicat. Però fer bones presentacions és una altra cosa.

En la següent presentació[en]  Alexei Kapterev ens explica alguns punts per crear bones presentacions. 


En aquesta entrada del blog de Seth Godin[en] es parla de bones i males presentacions, de com potenciar el que volem expressar i quins són els punts claus per acoseguir-ho.

Jo afegiria que saber quan acabarà la presentació és important per "tranquil·litzar" els oients. Podem afegir el numero de diapositiva actual i el total de diapositives, o crear una barra de progrés que ens indiqui el que queda de presentació. Tant MS PowerPoint com OpenOffice Impress no disposen de la possibilitat d'inserir el nombre total de diapositives. Suposo que les dues companyies no creuen que sigui important, o senzillament creuen que no és pràctic, ja que una sola diapositiva pot, mitjançant animacions, fer la feina de 10 diapositives individuals. No obstant jo procuro posar-ho en les meves presentacions.

No obstant si afegissim aquests elements en la presentació anterior possiblement serien molestos i desviarien l'atenció reduint l'efectivitat del missatge. Afegir el número de pàgina potser és més adient per a les presentacions universitàries... bé, no en feu massa cas. Cada presentació és diferent. Tingueu en compte els punts de la presentació d'Alexei Kapterev i ja farà el fet.

Altres webs que parlen del tema:
atinachile.cl [es]: Como hacer una BUENA presentación en PowerPoint
dti.uvg.edu.gt [es]: Diapositivas Efectivas  con la Ayuda de PowerPoint


6 comentaris:

La teva fillola ha dit...

Doncs mira, jo ara n'he de fer un altre. M'ho miraré amb atenció.

Un petonet i fins molt aviat :D

Natxo ha dit...

doncs ho tindré molt present; crec que em pot ésser molt útil.

moltes gràcies!!!

el nostre estimat secretari sempre tant atent i generós amb tothom...

ens veiem d'aquí res!!!

diablessamariken ha dit...

jo vaig apuntant, ara el dia que n'hagi de fer alguna (que diria que no trigaré gaire per culpa de les opos) m'ho llegiré atentament.
De mica en mica vas construint una mena de diccionari per a informàtics principiants o usuaris no gaire avançats. Molt útil!

Ptons

Quim ha dit...

bon article

espurnes ha dit...

Gràcies Raquel, Natxo, Astrid i Quim.

Saber q els meus posts són utils és gratificant.



:)

Wilma ha dit...

This is interesting. VADLO comes to mind, it is a biomedical powerpoints search engine. There are good cartoons also.

Radio + not?es