divendres, 24 d’agost del 2007

favicons

Els favicons són aquelles imatges que apareixen davant de l'adreça web en la barra d'adreces. Aquí teniu alguns exemples.







Per poder tenir el teu propi favicon has de crear-lo a partir d'una imatge amb un programa especial que desi en format .ico. El photoshop no serveix. I desprès has de posar la següent línea de codi en el teu html de la web dins de les etiquetes <HEAD></HEAD>:

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" >


Per fer el meu primer favicon vaig recòrrer a la web favicon.net on vaig trobar que eren i com es creaven els favicons. Vaig utilitzar un dels programes que mencionaven per crear-lo i no em va costar massa que em funciones.

Avui he volgut canviar el logotip que m'identifica i que dona nom al blog, i he aprofitat per crear un favicon personalitzat que substituis l'estandard de Blogger. Com que per motius de canvis de HDD no tenia el programa per fer el favicon he utilitzat el google i he anat a parar a aquesta web que permet crear directament el teu favicon, a partir d'una imatge, i descarregar-te'l al teu ordinador sense necessitat d'instalar cap programa. A més permet crear favicons animats amb text. Un efecte interessant, però que segons com pot arribar a molestar.

Doncs crec que el nou "logo" és força millor, i ja no és possible confondre'l amb espuKnes, com li passava al miki.

;)

5 comentaris:

Natxo ha dit...

et felicito; crec que t'ha quedat molt lograt.

espurnes ha dit...

merci, jo també ho crec. :P

molt interessants els teus ultims posts. feia dies que no m'hi passava.


una abraçada

TenebrioWoman ha dit...

ei es molt maco eu nou logo, m'agrada molt, però l'altre semblava unes quantes espurnes en moviment que escrivien "espurnes" o "espuknes".
M'agraden tots dos!

Anònim ha dit...

Moltes gracies Aleix ets un crac explican-te ho he provat i m'ha funcionat a la primeraaa

Merci

Txell

espurnes ha dit...

:)

gràcies. ja veig q ho has posat a la teva web. Queda bé el favicon, eh. jeje

;)

Radio + not?es