dimecres, 20 de gener del 2010

Imatges: reducció i marca d'aigua

Avui el natxo m'ha fet una consulta amb resposta fàcil: "com puc afegir una marca d'aigua a una foto?".

Doncs per mi la resposta senzilla és: "creant una capa semitransparent sobre la imatge utilitzant Photoshop, GIMP o similar".

Però com suposava també hi ha aplicacions específiques per aquest fí. Si cerqueu a softonic en trobareu diverses. Com exemple aquestes dues que, a més, són gratuites:

Watermark image
Siotra Watermark

Per altra banda li he esmentat una aplicació interessant que permet reduir la mida de les imatges. easy thumbnails permet modificar la mida de les imatges que desitgem. Podem sel·leccionar tots els arxius d'una carpeta i modificar-ne la mida, el nom i el nivell de compressió.
Ho trobo molt útil per pujar les fotos a facebook o enviar-les per mail.

Males explicacions, per part meva, però bons programes. Ja em direu si us son útils.

3 comentaris:

Raquel ha dit...

Hòstia amb el Natxo... t'explota eh! Jo de tu li faria pagar, ni que sigui, les birres!

;)

Natxo ha dit...

Sempre són útils les teves explicacions.

Veig que has trigat molt poquet a fer el post.

Per cert Raquel, de fet fou l'Aleix qui plantejà si no tenia cap pregunta per fer-li... som una gran simbiosi :)

ah, no tindria cap inconvenient en convidar-lo a birres...

espurnes ha dit...

dono fé de que és així.
Vaig demanar-li si tenia cap dubte que pogués resoldre i publicar al blog. Aquest any intento reviure el bloc amb diversos posts setmanals.

Però més que quantitat m'interessa qualitat que es denota en forma d'interès i/o utilitat més que en redactat.

Així que no dubteu a preguntar-me coses, jo procuraré respondre-les al bloc.

^^

Radio + not?es