Avui, a la contraportada del periodico apareix una fotografia dels tabalers de les corts. Pels que no l'haigin vist en paper aquí teniu el link a la versió digital.
Bona la festa d'ahir.
1.- Partícula incandescent que es desprèn d'un cos en combustió o de dos cossos durs fregats fortament. 2.- Porció molt petita d'una cosa. 3.- Persona espavilada.
dissabte, 24 de setembre del 2005
Mercè 2005: el correfoc
Avui ha tingut lloc el correfoc de la Mercè 2005. Com ja comença a ser costum he anat amb els meus amics de la colla de diables i tabalers de les corts a passar-m'ho de putíssima mare amb el tro i la flama. A ritme de timbal i envoltat de flames em diverteixo molt.
Doncs aquest any les coses no han anat com esperava. Han anat més lluny, jeje. M'han ofert més d'un parell de vegades de cremar amb ells. Fer de diable!!! ai mare! No les tenia totes, però he acceptat. Ja son uns quants correfocs els que he viscut amb ells però aquest ha estat molt especial, perque he passat a formar part, completament, d'ells. I la veritat és que és genial. Me divertit molt. I la incertesa i els nervis s'han transformat en eufòria, adrenalina i gresca.
Després de cremar des de la catedral fins a correus de via laietana hem estat ballant amb el so dels tabalers que anaven arribant. La colla de diables i tabalers de les corts i jo erem els primers. Festa, birra, aigua, gresca, birra i gresca.
Després ha tocat recollir i portar tot el material cap al casal. Amb el sempre meravellós TMB.
I bé, després a caseta a treure'ns la suor i el fum. I ara aniré a dormir que estic baldat, això de fer de diable cansa bastant tirant a molt.
Gràcies als diables i tabalers de les Corts, i fins el dia 15 d'octubre.
Després de cremar des de la catedral fins a correus de via laietana hem estat ballant amb el so dels tabalers que anaven arribant. La colla de diables i tabalers de les corts i jo erem els primers. Festa, birra, aigua, gresca, birra i gresca.
Després ha tocat recollir i portar tot el material cap al casal. Amb el sempre meravellós TMB.
I bé, després a caseta a treure'ns la suor i el fum. I ara aniré a dormir que estic baldat, això de fer de diable cansa bastant tirant a molt.
Gràcies als diables i tabalers de les Corts, i fins el dia 15 d'octubre.
divendres, 23 de setembre del 2005
Portàtil Instal·lant Ubuntu
Bé, ara ja tinc el meu meravellós portàtil de 12,1" i 1,5Kg. Estic content.
El portàtil venia amb el WinXP Prof, i l'HDD de 80GB stava particionat en 3 parts un de 2,93GB que es diu PQService i que suposo que te alguna funció de manteniment o gestió del soft... nu se, ho hauré d'investigar i les altres dues d'uns 35GB una d'elles amb el S.O. i les tres en FAT32.
He reduït la partició del S.O. uns 6GB amb el Partition Magic 8.0 amb la intenció d'instal·lar l'ubuntu. De moment no se si em farà falta el winXP per a la uni, així que el mantindré fins que ho sàpiga.
He reiniciat el PC i he començat a instal·lar l'ubuntu i386, he teclejat l'enter per entrar a l'instal·lació per a inútils i m'ha sortit el següent missatge: Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel. I s'ha tirat uns 10 minuts o més així que l'he apagat, pq ni el PC ni el lector encenien cap llum així q sembla que no l'instal·la...
En el PC gran, amb l'altre versió, l'AMD64 em funcionava a la primera i no arribava a veure aquest missatge... així q de moment no tinc Ubuntu.
idees?
El portàtil venia amb el WinXP Prof, i l'HDD de 80GB stava particionat en 3 parts un de 2,93GB que es diu PQService i que suposo que te alguna funció de manteniment o gestió del soft... nu se, ho hauré d'investigar i les altres dues d'uns 35GB una d'elles amb el S.O. i les tres en FAT32.
He reduït la partició del S.O. uns 6GB amb el Partition Magic 8.0 amb la intenció d'instal·lar l'ubuntu. De moment no se si em farà falta el winXP per a la uni, així que el mantindré fins que ho sàpiga.
He reiniciat el PC i he començat a instal·lar l'ubuntu i386, he teclejat l'enter per entrar a l'instal·lació per a inútils i m'ha sortit el següent missatge: Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel. I s'ha tirat uns 10 minuts o més així que l'he apagat, pq ni el PC ni el lector encenien cap llum així q sembla que no l'instal·la...
En el PC gran, amb l'altre versió, l'AMD64 em funcionava a la primera i no arribava a veure aquest missatge... així q de moment no tinc Ubuntu.
idees?
dijous, 22 de setembre del 2005
Logo ElResbalonFluyó III
Altre cop amb aquestes, però ja anem per feina. Et poso el logo del pop/sípia normal i el modificat que em vas demanar, aquest cop en jpg.


Aprofito per posar un link a un diccionari en català. Dubtava entre sípia i sèpia, i aquest diccionari m'ha resolt el dubte, amb "i" és l'animal i amb "e" és el color.


Aprofito per posar un link a un diccionari en català. Dubtava entre sípia i sèpia, i aquest diccionari m'ha resolt el dubte, amb "i" és l'animal i amb "e" és el color.
Domini .cat
Com ja sabreu (la majoria de gent que estigui una mica informada) s'ha aprobat el domini .cat per a les webs amb relació a la cultura i la llengua catalana.
Això ha estat possible gràcies a la tasca que ha realitzat l'organització puntCAT.
Les organitzacións, empreses, entitats o persones que vulguin utilitzar aquest tipus de domini hauràn de complir unes condicions. Bàsicament que la web sigui en català o que sent en una altre llengua estigui vinculada a la cultura o la llengua catalana. Un requisit curiós però comprensible és el de la prohibició de fer una web que tracti sobre gats (cat en anglès) amb una llengua diferent a la catalana.
Així que complint aquests requisits tothom que ho desitgi podrà registrar un domini .cat.
Els dominis estaràn disponibles abans de finals d'any.
En aquest link trobareu les condicions de forma més detallada.
A la web de puntCAT hi ha diferents gif per incrustar a les webs per donar soport al .cat
Això ha estat possible gràcies a la tasca que ha realitzat l'organització puntCAT.
Les organitzacións, empreses, entitats o persones que vulguin utilitzar aquest tipus de domini hauràn de complir unes condicions. Bàsicament que la web sigui en català o que sent en una altre llengua estigui vinculada a la cultura o la llengua catalana. Un requisit curiós però comprensible és el de la prohibició de fer una web que tracti sobre gats (cat en anglès) amb una llengua diferent a la catalana.
Així que complint aquests requisits tothom que ho desitgi podrà registrar un domini .cat.
Els dominis estaràn disponibles abans de finals d'any.
En aquest link trobareu les condicions de forma més detallada.
dissabte, 17 de setembre del 2005
divendres, 9 de setembre del 2005
Logo ElResbalonFluyó
dimecres, 7 de setembre del 2005
Posar cera, pulir cera
Avui he après a encerar una taula d'snow, concretament la meva. Es necessiten diferents eines i materials.
Les coses que he necessitat i de les que disposava (gràcies al meu amic Pau) han sigut les següents:
El primer que hem fet ha sigut col·locar la taula sobre dues cadires com a suports de forma horitzontal, amb la "sola" cap per munt.
Hem buscat les imperfeccions de la taula, els forats que tenia i la cera que sobresortia.
Amb l'ajud d'una escarpa en mal estat primer i després amb un cutter hem tret el material sobrant d'aquestes zones. (la millor eina per fer-ho és una rasqueta)
Amb un encenador hem desfet el coffix i l'hem deixat gotejar sobre els forats. Un cop sec hem retirat l'excès de coffix amb el cutter per deixarlo al mateix nivell de la superficie.
Tot seguit hem endollat la planxa a 130º i hem desfet la cera, aplicant-la sobre la superfície calenta de la planxa, longitudinalment sobre la taula.
Hem anat repartint la cera uniformement per tota la taula, seguint la direcció de les betes.
Després d'una estona dedicada al refredament de la cera hem recolzat la taula verticalment a la paret amb un drap entre la taula i el punt de contacte amb la paret.
Llavors hem utilitzat el "taco" per eliminar l'excés de cera i uniformitzar encara més la superfície. És molt important fer-ho en el sentit de les vetes.
Hem col·locat la taula sobre les cadires i hem passat el respall per eliminar les ultimes imperfeccions.
I finalment, amb l'ajud de primer un drap humit i després un de sec hem netejat la taula.
No hem tractat el perfil de la taula pq no teníem el matrial per fer-ho. Però ha quedat millor que abans, i de pas n'he après.
He trobat aquesta web on expliquen com encerar una taula d'snow.
Les coses que he necessitat i de les que disposava (gràcies al meu amic Pau) han sigut les següents:
- Rasqueta o similar
- Coffix
- Cera
- Planxa (per desfer i aplicar la cera)
- "Taco" de plastic (No se quin nom té, pero es de forma rectangular i serveix per eliminar l'exces de cera i deixar la superfície regular)
- Raspall de "pues" dures
- Un parell de draps
El primer que hem fet ha sigut col·locar la taula sobre dues cadires com a suports de forma horitzontal, amb la "sola" cap per munt.
Hem buscat les imperfeccions de la taula, els forats que tenia i la cera que sobresortia.
Amb l'ajud d'una escarpa en mal estat primer i després amb un cutter hem tret el material sobrant d'aquestes zones. (la millor eina per fer-ho és una rasqueta)
Amb un encenador hem desfet el coffix i l'hem deixat gotejar sobre els forats. Un cop sec hem retirat l'excès de coffix amb el cutter per deixarlo al mateix nivell de la superficie.
Tot seguit hem endollat la planxa a 130º i hem desfet la cera, aplicant-la sobre la superfície calenta de la planxa, longitudinalment sobre la taula.
Hem anat repartint la cera uniformement per tota la taula, seguint la direcció de les betes.
Després d'una estona dedicada al refredament de la cera hem recolzat la taula verticalment a la paret amb un drap entre la taula i el punt de contacte amb la paret.
Llavors hem utilitzat el "taco" per eliminar l'excés de cera i uniformitzar encara més la superfície. És molt important fer-ho en el sentit de les vetes.
Hem col·locat la taula sobre les cadires i hem passat el respall per eliminar les ultimes imperfeccions.
I finalment, amb l'ajud de primer un drap humit i després un de sec hem netejat la taula.
No hem tractat el perfil de la taula pq no teníem el matrial per fer-ho. Però ha quedat millor que abans, i de pas n'he après.
He trobat aquesta web on expliquen com encerar una taula d'snow.
dimecres, 24 d’agost del 2005
Google Talk
Google s'ha llençat al món dels programes de missatgeria instantània. Google Talk amb l'estètica de gmail està en fase beta. Lluny dels formats de MSN o Yahoo és un programa pràctic però sense imatges, icones, "guiños" o animacions que caracteritzen els altres dos programes.
Porras, això és la invasió complerta.
Porras, això és la invasió complerta.
dilluns, 15 d’agost del 2005
Vull el teu semen
De la mà de LaFlecha.net he llegit que a holanda planegen fer un programa on una soltera triaria al donant d'esperma per engendrar al seu futur fill. La TV no té límits...
Noves naus a la NASA
Segons un article de LaFlecha.net la NASA s'ha adonat que el loctite q fan servir no funciona i han decidit (o això diuen) accelerar la producció d'una nova "fornada" de naus espacials (o transbordador, no se quina diferència hi ha).
Astroseti.org
Astroseti.org és una bitàcora sobre astronomía, astrobiología, astrofísica, astronàutica i SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence).
És interessant un apartat anomenat "Pregúntale a un astrobiólogo" on han traduit, fins al moment, 100 preguntes i respostes al astrobioleg de la NASA David Morrison. A part de la traducció de les preguntes també hi ha el link a les preguntes originals. Les cinc primeres preguntes tracten sobre quan s'enviarà vida a la lluna per estudiar l'efecte de la radiació, les possibles formes de vida, l'estudi d'altres planetes i les troballes als meteorits. Com ja he dit és força interessant.
És interessant un apartat anomenat "Pregúntale a un astrobiólogo" on han traduit, fins al moment, 100 preguntes i respostes al astrobioleg de la NASA David Morrison. A part de la traducció de les preguntes també hi ha el link a les preguntes originals. Les cinc primeres preguntes tracten sobre quan s'enviarà vida a la lluna per estudiar l'efecte de la radiació, les possibles formes de vida, l'estudi d'altres planetes i les troballes als meteorits. Com ja he dit és força interessant.
dimarts, 2 d’agost del 2005
Torna He-man
De la mà de John Woo (responsable de "Cara a cara" i "Misión imposible 2") arriba un llargmetratge amb personatges reals sobre la mítica sèrie d'animació He-man y los masters del universo. L'estrena serà el proper any i l'actor que interpretarà a He-man serà Jason Lewis.

Aquesta és la segona pel·licula sobre aquesta serie amb personatges reals. La primera és de l'any 1987, i la protagonitzava Dolph Lundgren.

dimarts, 26 de juliol del 2005
Tornen Caballeros del Zodiaco!!
Senyores i Senyors, segons un article de la web d'infotaku, els mítics Caballeros del Zodiaco tornen a la petita pantalla de la mà de Tele5. La cadena ha comprat els drets d'emissió i es preveu que els episodis es comencin a emetre de cara a finals del 2005 ó principis del 2006.

Aquelles persones, com jo, que no disposin de canal digital podràn per fi tornar a veure aquesta serie.

Aquelles persones, com jo, que no disposin de canal digital podràn per fi tornar a veure aquesta serie.
dilluns, 25 de juliol del 2005
dimecres, 13 de juliol del 2005
copy paste : iexplorer 7
Mocosoft està preparant la versió 7 del seu explorardor (Internet Explorer). En aquesta web podeu trobar uns screenshots del navegador.
http://www.flexbeta.net/main/comments.php?catid=1&shownews=13689
No us recorda a algún altre navegador?
http://www.flexbeta.net/main/comments.php?catid=1&shownews=13689
No us recorda a algún altre navegador?
Aupa Donosti!!

Aquesta setmana passada he estat al País Basc amb uns amics (hola amics i amiga). Era la primera vegada que visitava Euskadi. La veritat és que és preciós. La ciutat de San Sebastián és molt maca, Barcelona no és tan atractiva (és una opinió). Hem van sorprende molt les platjes. Molts metres de sorra abans d'arribar a l'aigua, i quan ja hi eres encara havies de caminar força més per que l'aigua et cobrís. L'aigua començava sent calenta i a mesura que abançaves s'anava refredant. El dia que vaig estar a la platja hi havia onades grandetes i surfistes intentant aprofitar-les. Un aspecte negatiu és la climatologia, plou sobint, un temps bastant variable i poc estable. Però suposo que per això hi ha tant verd.
Donosti, Zarautz i Getaria ( a part d'Etxalar, que és on vam passar dues nits) van ser els llocs que vam visitar. Pocs llocs potser, però amb prou anecdotes i moments per recordar.
La borratxera a Donosti amb els montaditos i el txacolí, xupitos, i vozka va ser una de les millors estones. Nens que veien clons i ens demanaven euros a canvi de ganes de brega van ser anecdotes negatives, però que ens fan riure. Cambrers del Barça, catalans rondant pels bars, gent de l'hospitalet...
Tots ens reconeixien com a catalans, i alguns de nosaltres no ens n'amagavem. És més algun explotava la idea que porta com eslogan "la pela és la pela".
Cadascú de nosaltres recordarà fets i persones i moments a la seva manera. Difícil d'oblidar.
Gràcies amics.
Agur Euskadi
Donosti, Zarautz i Getaria ( a part d'Etxalar, que és on vam passar dues nits) van ser els llocs que vam visitar. Pocs llocs potser, però amb prou anecdotes i moments per recordar.
La borratxera a Donosti amb els montaditos i el txacolí, xupitos, i vozka va ser una de les millors estones. Nens que veien clons i ens demanaven euros a canvi de ganes de brega van ser anecdotes negatives, però que ens fan riure. Cambrers del Barça, catalans rondant pels bars, gent de l'hospitalet...
Tots ens reconeixien com a catalans, i alguns de nosaltres no ens n'amagavem. És més algun explotava la idea que porta com eslogan "la pela és la pela".
Cadascú de nosaltres recordarà fets i persones i moments a la seva manera. Difícil d'oblidar.
Gràcies amics.
Agur Euskadi
diumenge, 3 de juliol del 2005
Esperanto: Llengua Internacional
Saluton!
L'Esperanto, també denominada Llengua Internacional, va ser creada l'any 1887 per L. L. Zamenhof (oftalmoleg polac). Va tenir un elevat creixement fins a finals dels anys 30 (les guerres no només maten a persones). Aquesta llengua es característica per una gramàtica simple (només hi ha una forma verbal per a cada temps, 3 formes per cada verb), un vocabulari amb arrels de llengues modernes indoeuropees, llatines i gregues (fet que fa més simple l'enteniment ràpid de l'esperanto si es dominen altres llengües i fa simple l'aprenentatge d'altres llengües sabent l'Esperanto).
L'Esperanto no té país propi, és per això que es parla de llengua internacional. Està avesat a ser una llengua auxiliar o secundària (desprès de la del propi país). Tenir una llengua comuna és quelcom positiu i beneficiós per a tothom, afecta en la comprensió interpersonal entre gent de diferents països, però també comporta un estalvi econòmic a tenir en compte (és més economic fer un text legal en la llengua oficial i en l'Esperanto, que haver-la de fer en els diferents idiomes mundials). Podeu pensar que això ja passa amb l'anglès, però l'anglès té país, i per tant els "anglesos" tenen cert avantatge sobre els demés.
Hi ha força esperantistes arreu del món. Alguns estudis apunten a un nombre de 2 milions de parlants, però és una xifra díficil de calcular.
Sería interessant que l'Esperanto tornés a extendre's.
Hi ha cursos d'Esperanto a preu econòmic. Si voleu saber més coses sobre l'Esperanto i els possibles cursos podeu visitar la web www.esperanto-ct.org.
Ĝis!
divendres, 24 de juny del 2005
Problema inmobiliari...
D'aquí al 2030 les ciutats podrien tornar-se inhabitables per la gran contaminació que hi hauría. (Això no ajuda gens a la gent que busca pis per viure. La cosa cada vegada está més difícil).
S'ha presentat un projecte per disminuir l'impacte de la contaminació a les ciutats (i retardar el que és inebitable si seguim utilitzant els mateixos recursos energètics).
S'ha presentat un projecte per disminuir l'impacte de la contaminació a les ciutats (i retardar el que és inebitable si seguim utilitzant els mateixos recursos energètics).
De aquí al año 2030 las ciudades podrían ser inhabitables por la imposibilidad de respirar en ellas como consecuencia de la contaminación, advierten las Naciones Unidas. Un proyecto presentado en las Jornadas Mundiales del Medioambiente de la ONU, celebradas entre el uno y el cinco de junio en San Francisco, California, propone tomar cartas en el asunto cuanto antes, convirtiendo las ciudades en lugares con más zonas verdes que puedan garantizar la calidad del aire. Además, representantes de todas las ciudades del planeta han firmado un importante acuerdo que podría cambiar la forma de concebir los centros urbanos, cada vez más masificados y contaminados. Por Marta Morales. [més]
diumenge, 5 de juny del 2005
Les vides d'un gat
Quantes vides té un gat? això sempre m'ha preocupat encuriosit i no només pq en tinguin més d'una. El que m'intriga es saber quantes en tenen en realitat. Aquí es creu que en tenen 7. Suficients crec jo. Però al Regne Unit o als EEUU en tenen 9!! Perquè els gats d'allà en tenen dues més que els d'aquí? Depen d'on haigi nascut el gat o del llinatge del qual provingui? Si va de viatge a un altre país perd o guanya vides? i si es així succeix de cop (2 ups) o una per una?
Si tenen tantes vides poden viure eternament? o les vides tenen data de caducitat?
Realment és quelcom misteriós.
Si creus que tenir moltes vides és positiu hauries de llegir o escoltar la cançó d'Albert Plà, VIDA D'UN GAT.
Si tenen tantes vides poden viure eternament? o les vides tenen data de caducitat?
Realment és quelcom misteriós.
Si creus que tenir moltes vides és positiu hauries de llegir o escoltar la cançó d'Albert Plà, VIDA D'UN GAT.
el seu pare era un vell gat gordo i coix
i sa mare una gata de carrer
i ell va néixer una nit sota la pluja
però sa mare morí al part
i el seu pare d'un infart
i va quedar abandonat pel mig dels prats
moriria de gana moriria congelat
però sort que era un gat i tenia set vides
no tenia ni pares ni un amic
ni un padrí de família que el cuidés
i així solitari justet amb uns dies de vida
va arrossegar el cos per un camí per la ciutat
però va ser en creuar una carretera
que un camió va i l'atropella en un pas zebra
però sort que era un gat i tenia set vides
...
i sa mare una gata de carrer
i ell va néixer una nit sota la pluja
però sa mare morí al part
i el seu pare d'un infart
i va quedar abandonat pel mig dels prats
moriria de gana moriria congelat
però sort que era un gat i tenia set vides
no tenia ni pares ni un amic
ni un padrí de família que el cuidés
i així solitari justet amb uns dies de vida
va arrossegar el cos per un camí per la ciutat
però va ser en creuar una carretera
que un camió va i l'atropella en un pas zebra
però sort que era un gat i tenia set vides
...
Subscriure's a:
Missatges (Atom)







