dimecres, 5 d’abril del 2006

Bola de Dan

Qui recorda Bola de Dan? sèrie anime que feien quan Sensación de vivir. Ja fa uns anyets. Jo diria que uns 12 anys potser més.

Dan Celeste un nen nascut per jugar a "balón prisionero", el joc de matar o com es deia a la meva escola Mate (que difereix molt de l'herba que es pren a Mèxic[això no calia]) . És un esport on dos equips intenten eliminar els contrincants amb una pilota. Si la pilota toca a un jugador i quest no l'agafa queda eliminat.

A la meva escola una variant d’aquest joc va causar furor (curiosa paraula). Va desplaçar al futbol i tot. Ens passàvem els esbarjos jugant a mate.

A diferència del joc original jugàvem sense un camp delimitat (el camp era tot el pati) i cada jugador anava sol. Tots contra tots. Hi havia un racó del pati des d'on es començava i es sacava quan mataves o prenies alguna vida a un altre. Normalment jugàvem amb 3 vides. Quan les perdies ja no jugaves més fins que tots quedessin eliminats. La pilota era petita, de roba i plena de cotó. De les que caben a la mà i es compraven a les botigues de 20 duros.

Es van crear diversos tirs especials: tir del claudi (pessigant la pilota, de dalt a baix o de costat. Agafava un efecte interessant, una paràbola amb força potencia) , "hachazo"(de dalt a baix), del cigne (aquest el feia jo i es deia així per la forma amb que tiraba la pilota. El braç prenia la forma d'un cap de signe. Era de d'alt cap a baix) i el paches també tenia un tir amb gran potència.

Quins records...

Bé, tot això per dir-vos que m'estic baixant la sèrie i que vaig per l'episodi 13. L’emissió era per Tele 5 i va durar poc. Crec q no van emetre tots els episodis i no crec que me’ls pugui descarregar tots. Però he volgut recordar aquesta sèrie que tant em va agradar.

Radio + not?es