divendres, 12 de febrer del 2010

Illustrator + InDisign, trencant lock in


Fa anys que vaig descobrir el Corel Draw. Per a alguns -dissenyadors en la seva totalitat- el Corel Draw és púrria, no val per res i fan cara de menyspreu si comentes que en fas un ús generos per als teus dissenys, per uns altres és una bona eina i la resta no sabeu que és el Corel Draw.
És un programa de creació i edició de gràfics vectorials. (més aquí i aquí)

Fins fa un parell d'anys el programa punter en gràfics vectorials era el Freehand -encara utilitzat- que actualment ha quedat substituit per l'Adobe Illustrator i l'Adobe InDisign (versió CS4).
El primer treballa a nivell de fulla, permet crear una area imprimible on es crea el gràfic. El segon permet afegir més d'una plana. l'InDisign també és un substiut del Quark Express, programa de maquetació amb gran renom fa uns anys (crec que ara no s'utilitza massa.

Adobe, si no vaig errat, va comprar els drets de Freehand i va crear l'illustrator completant una potent Suite de programes grafics on inclouriem el tant coegut Photoshop.

Jo, per la meva banda al llarg dels anys he anat utilitzant Corel Draw i per tant he creat un lock in amb aquest programa. Se com fer les coses, on es trobem i ho faig ràpid. Alguna vegada he volgut provar el freehand o l'indisign, però el lock in ha sortit a trobar-me i m'ha fet la gitza cada cop que volia fer alguna cosa. Tot és diferent, es fa d'una altra manera, hi ha coses que feia amb corel que no se fer aquí, etc, etc. Així que tornava a Corel.

Aquests dies estic intentant vèncer el lock in i aprenent a utilitzar la suite d'Adobe. Un cop la domini, tot seran avantatges. La compatibilitat amb Photoshop és, evidentment, superior. Hi ha menys problemes de color o de pèrdua de qualitat.

Segueixo defensant Corel, i em costarà deixar-lo d'utilitzar, però si els dissenyadors utilitzen la suite d'Adobe serà per alguna cosa, no?

5 comentaris:

zuria ha dit...

Doncs...visca les persones que resistien amb el corel...jo durant una època també vaig resistir pel fet aquest que era el que s'havia fer servir, ara a casa som fans de l'ilustrator (t'haig de dir, que jo el tinc molt abandonat perquè era començar de nou i molt de temps) però realment crec que el fet de que tothom hagi passat a fer servir la suit d'adobe va més encaminada a dues coses, una, i inevitable, com deies, la compatibilitat amb Photoshop ja que avui dia gairebé tothom fa servir photoshop (ma germana resisteix amb sofward lliure) i la segona el fet de que adobe es sap vendre, pot ser?? també es que per vendre evoluciona, així que ben bé...es complicada la cosa.

Magda ha dit...

Hola,

De vegades ens deixem portar per modes i arraconem eines que encara poden ser molt útils, sembla com els anuncis allò de "no seas antigua y usa..."

Cada programa aporta alguna cosa per descomptat però hi ha eines que no deixen de ser bones pel fet de tenir més anys.

Bon divendres!

Quim ha dit...

De vegades l'eina no és el més important, i tu ho has demostrat amb aquest lock in ;)

diablessamariken ha dit...

a BAU fan cursos d'estiu de 15 dies en què contraposen ILLUSTRATOR I INDESIGN, t'ho podries mirar de cara al juliol, potser t'interessarien.

Ptons

espurnes ha dit...

ui, quina ma de respostes!
jeje.

No descarto el Corel com a eina de treball, m'agrada molt i m'hi sento comode. Però ultimament he notat que va coix en temes de compatibilitat.

Al passar l'arxiu a PDF els colors canvien, i tan se val que apliqui RGB o CMYK, mai resulten els mateixos colors.

Pel que sembla, amb illustrator això no passa. Els PDFs són d'Adobe, photoshop... bé, ja ho he comentat al post.

No se si a la BAU, però m'hauré de mirar algun manual per a certes coses.

Merci per les respostes ^^.

Radio + not?es