dimecres, 26 d’octubre del 2005

Montant Disc FAT32

Des de windows he volgut formatejar l'espai no particionat, però només m'ho deixa fer en NTFS. Així que he agut de tirar del Partition Magic per fer-ho en FAT32.

Creo la carpeta on anirà el Disc
$ sudo mkdir /media/dades

Munto la partició
$ sudo mount /dev/hda5 /media/dades

Veig que s’ha montat, puc llegir però no puc escriure

Modifico el fstab pq em monti el dis dur al entrar en linux i amb paramentres que m donin permisos.

$ sudo gedit /etc/fstab &


Com no m’interessa que se’m monti la partició de winXP (NTFS) modifico la linia per que em monti la FAT32

/dev/hda5 /media/dades vfat rw,user,auto,umask=0 0 0


Amb això aconsegueixo que sem munti i tingui privileigis de lectura i escriptura amb l’usuari.

Per saber que havia de posat al fstab he hagut de consultar-ho. Dono les gràcies al Nat que em va intentar ajudar. La info realment la vaig trobar al forum de ubuntu-es.

Radio + not?es