dimarts, 25 d’octubre del 2005

instal·lant Ubuntu breezy a Acer TravelMate 3002 WTMi

Intentaré explicar la meva aventura a l'hora d'isntal·lar l'Ubuntu al portàtil Acer TravelMate 3002 WTMi i els problemes que he anat trobant.

Per algú com jo que comença en el món de Linux i que no té gaires nocions del tema va molt bé la web i el forum de ubuntu-es.org per trobar respostes als dubtes i problemes que van sorgint.

El portàtil ve instal·lat amb el winXP Pro amb 3 particions de disc FAT32. La primera és de 3GB, suposo que conté arxius de recuperació de sistema. La segona d'uns 35GB per el S.O. i la Tercera d'uns altres 35 GB per a dades.

Instal·lant Ubuntu 5.10

1r intent (5.10 preview)
  • Redueixo la partició del sistema uns 6 GB.
  • Introdueixo el CD instalable de l'Ubuntu.
  • Entrant en la instal·lació normal o la d'expert dona el següent missatge d'error: Uncompressing Linux.... oK, booting the kernel.
  • preguntant al forum em van dir que intentes amb l'opció d'instal·lació linux noapic . Ab aquesta opció passa del missatge però no em reconeix el lector de CDs (que es firewire). Així que aquesta opció no és vàlida.
  • Decideixo esperar uns dies a que surti la versió estable de l'Ubuntu 5.10.
2n intent (5.10 estable)
  • Intento instal·lar l'Ubuntu de la forma normal, però em torna a sortir el missatget.
  • Mir-ho més webs, pregunto al forum i a persones que conec. Em diuen que provi l'opció linux acpi=off. I al forum i a una web em diuen que l'han instal·lat amb l'opció linux acpi=off noacpi.
  • Decideixo fer les coses bé i formatejo el portàtil. Instalo l'XP pro en una partició NTFS i creo una FAT32 per a dades (La de 3GB la conservo).
3r intent (5.10 estable)
  • Probo amb l'opció linux acpi=off. L'instal·lació continua, escullo l'idioma, detecta hardware, llegeix el CD, detecta maquinari de xarxa, configuro la LAN, detecta maquinari i arriba al particionament de discs.
  • Aquí trio l'opció de fer-ho manualment per conservar l'xp.
  • coses que cal saber:
    1. la partició swap s'anomena d'intercanvi (pallús de mi no ho sabia, i buscaba la swap i no la trobava...).
    2. Només pot haver 4 particions primàries.
    3. com a mínim per a l'inux s'han de crear dues particions (crec q primàries. Espero confirmació), una d'intercanvi i una per l'arrel ("/").
  • Al intentar crear les dues particions no vaig poder perquè ja en tenia 3 contant amb la de 3GB. Així que decideixo eliminar aquesta.
  • Així si que em deixa crear les dues particions per linux. La swap la faig d'1GB i la d'arrel de 10GB.
  • Finalitzo el particionament. Instal·la el sistema base i els paquets restants.
  • Descarrega suport per català per continuar la instal·lació (tot i que hi ha coses en anglès i el català és entre mallorquí i valencià).
  • Configuro la zona horaria.
  • Ara toca crear el compte d'usuari i definir el nom d'usuari i la contrasenya.
  • Ho faig però m'ho va demanat continuament i no abanço.
  • busco al forum i trobo un post d'una persona que li passa el mateix. Però de moment no té solució. Decideixo sortir de la instal·lació.
4t intent

continuarà...

2 comentaris:

bloggrez ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
espurnes ha dit...

jeje, no es mor pas. A més no es q haigi de fer la 4a instal·lació. Instal·lat ja està. El que passa es que em va faltar Temps per posar els següents intents de la instal·lació.

He de buscar un sinonim per "instal·lació".

Radio + not?es