dimecres, 26 d’octubre del 2005

Instal·lant Ubuntu breezy (ii)

4t intent

  • A l'endemà vaig mirar el forum i el/la noi/noia ja ho havia sol·lucionat. Es veu que amb dues particions de windows i dues de linux (root i intercanvi), totes elles primàries, al moment de crear el compte li agafa una paranoia per les particions. Els comptes es creen a /home i sembla com si necessites crear una 5a partició (que al final no la crea).
  • Sigui com sigui la solució és eliminar la partició de dades de windows. Per tant només deixo la del S.O., la swap i la root. (previament he fet els passos necessaris per arribar al aprticionament).
  • La de windows la deixo al principi del disc i les dues de linux al final. L'espai lliure (no particionat) em queda entre una i les altres.
  • Finalitzo el particionament. Instal·la el sistema base i els paquets restants.
  • Descarrega suport per català per continuar la instal·lació (tot i que hi ha coses en anglès i el català és entre mallorquí i valencià).
  • Configuro la zona horaria.
  • Ara toca crear el compte d'usuari i definir el nom d'usuari i la contrasenya (Aquí és on fallava).
  • Aquest com sense cap problema. :).
  • Ara instal·la l'apt... per descarregar els paquets.
  • S'instal·la el GRUB (Gestor d'arranc per triar el S.O. desitjat).
  • Em detecta el winXP i em pregunta si vull instalar-lo al registre mestre d’arrancada, que com no he especificat altre cosa és a la partició de WinXP. Jo inconscient de mi li dic que si. (A veure q passa).
  • Surt el CD i diu que s’ha finalitzat la primera part de la instal·lació.
  • Reinicio.
  • M’apareix el GRUB amb 3 maneres d’entrar a linux i una per entrar a winxp. Te bona pinta.Trio la primera que és la que surt per defecte.
  • Entra a l’ubuntu i comença a carregar coses.
  • Instal·la paquets.
  • Em demana el nom d’usuari i contrasenya i ja entro a l’escriptori.
  • Ja esta instal·lat
  • Veig que m'ha montat el Disc de windows a l'escriptori.
  • Actualitzo el programari.
  • m’han comentat que:
    - No configura automáticamente la resolucion optima de pantalla.

    - No configura la interfaz wireless

    - La lectora de tarjetas SD no está configurada.

    - Creo que la PCMCIA tampoco.

    - Suele dar fallos en el sistema apt (no siempre)

    - Y lo que es más importante y VITAL: no configura automáticamente ningun sistema de control de energia, por lo que el cacharro SE CALIENTA de la leche. El control de la batería no está soportado.

Així que m’hauré de currar una mica la cosa.
  • Al blog de Li-Zhao explica com solucionar els problemes amb un model similar de PC. Jo he intentat seguir els seus passos, però no he conseguit gran cosa.


Per cert per instal·lar windows m'he baixat els drivers del portatil de la web d'Acer.

Radio + not?es